
Välkommen!
Vi hoppas att du ska trivas hos oss och sova gott under nattens timmar. Om du har några frågor eller vill lägga till något tillval till ditt boende så är du alltid välkommen att kontakta receptionen så hjälper vi dig.rn
Om du upptäcker fel eller brister i ditt boende, ska du direkt anmäla det till receptionen, så vi får en chans att rätta till det. Är receptionen stängd så dokumentera och meddela senast kl.10.00 dagen efter. Är det akuta fel ring fastighetsjouren. Telefonnummer hittar du på ditt ankomstkuvert.
Bra att veta A-Ö
Allergi
Inget av våra boenden är allergisanerade. Husdjur är tillåtna endast lägenheterna Aspen. Vi kan inte garantera helt husdjursfria/allergisanerade boenden.
Avresa
Gå igenom checklistan för städning före avresa. Observera att det även finns checklista för dig som har köpt slutstädning.
Barnsäng/barnstol
Vi har ett begränsat antal barnsängar och barnstolar. Kontakta receptionen om du vill låna en barnstol. Barnsäng kan hyras för 150 kr/natt.
Butik
I receptionen har vi ett litet utbud av sådant som kan vara bara att komplettera med.
Enklare frukosttillbehör, hygienartiklar, glass & godis, kaffe och dryck m m. Om du behöver göra större inköp finns det välsorterade livsmedelsbutiker ca 5 min bilväg från Oxgården.
Brandlarm
Brandlarm i Oxgården går direkt till SOS och kan/får inte plockas ned! Tänk på god ventilation vid matlagning.
Entrébiljetter till Astrid Lindgrens Värld
Har du köpt dina entrébiljetter som tillval i din boendebokning så har du utöver huvudentrén också tillgång till den entrégrind vid restaurang Villa Linnéa som gäller bara för våra boendegäster och som finns i direkt anslutning till Den lilla staden. Med sådana biljetter fungerar passage flera gånger per dag.
Övriga entrébiljetter hänvisas till huvudentrén.
Om du behöver lämna parken under dagen genom huvudentrén, kontakta värdarna vid informationen för att få återinträdesbiljett.
Express-utcheckning
Om du måste checka ut tidigt och/eller har allt klart med din bokning kan du gärna använda dig av vår express-utcheckning. Lägg nyckeln i avsedd brevlåda vid receptionens entré.
Fel och brister i boendet
Vid eventuella fel eller brister i boendet eller oklarheter kring din bokning, vänligen kontakta receptionen direkt vid ankomst så vi kan rätta till det. Är receptionen stängd så meddela om felet senast kl.10.00 dagen efter. Är det akuta fel ring numret till fastighetsjouren vars telefonnummer du hittar på ankomstkuvertet.
Frukost
Det serveras ingen frukost vid Oxgården. Vi hänvisar istället till restaurang Villa Linnéa i Astrid Lindgrens Värld, intill Den lilla staden, där det varje morgon dukas upp en god och mättande frukostbuffé för våra boendegäster.
Vår frukost är väldigt populär och brukar snabbt bli fullbokad, har du glömt att boka kan du naturligtvis fråga i vår reception om det finns platser kvar. Frukosten serveras i första hand endast för gäster som bor i vårt gästboende. (OBS! Entré till parken från frukostserveringen är inte möjlig före parkens öppettid)
Frysklampar
Du kan lämna in och frysa dina frysklampar utan avgift hos receptionen.
Grillar
Det finns flera gemensamma grillplatser som du gärna får använda. Grillkol och tändvätska finns att köpa i receptionen. Vi hänvisar till dessa grillplatser för allas säkerhet. Engångsgrillar är ej tillåtet på området.
Husdjur
Husdjur är tillåtna endast i lägenheterna Aspen. Med hänsyn till allergiker ska det vara husdjursfritt i övriga lägenheter och i receptionen.
Internet
Nätverk: Oxgårdens guest WIFI Lösenord: oxgardenwifi
Lakanset
Om du har glömt ta med dig egna lakan/handdukar kan du hyra detta i vår reception för 185 kr/set. Du lämnar sedan sänglinnet innanför ytterdörren i din lägenhet när du checkar ut.
Mat
Våra lägenheter är utrustade med kök och tillbehör för att laga sin egen middag. Det servereras ingen mat på Oxgården. Vi hänvisar istället till restaurang Villa Linnéa vid Astrid Lindgrens Värld där det under de flesta kvällarna under sommaren, serveras en kvällsmeny. Den kan bokas vid bokningstillfället eller vid receptionen. Öppettider och priser finns vid receptionen.
Parkering
Som boendegäst på Oxgården parkerar du gratis på hänvisad parkering under incheckad tid. Ska du besöka Astrid Lindgrens Värld på avresedagen parkerar du gratis vid huvudparkeringen vid Astrid Lindgrens Värld. Parkeringsbiljett dit får du i receptionen vid utcheckning. Reser ni med fler bilar gäller samma för alla bilar.
Rökning
Det är inte tillåtet med rökning i någon av våra lägenheter eller gemensamma utrymmen. Använd gärna vår rökruta intill parkeringen.
Skrinda
Om du har mycket att bära när du ska besöka Astrid Lindgrens Värld kan du hyra en skrinda i receptionen som du sedan lämnar tillbaka på Oxgården. Det finns också skrindor att hyra inne i Astrid Lindgrens Värld, som du bara använder på plats där.
Sopor
Det finns på två platser för sophantering vid Oxgården. Dessa finns utmärkta på kartan på vår hemsida samt på incheckningskuvertet.
Städning
Du städar själv ditt boende före avresa. Varje boende har egen disk- och städutrustning. Se checklistan för städning som du fick vid incheckning. Har du beställt slutstädning gör vi det mesta åt dig men det finns några rader i checklistan även för dig att göra innan avresan. Observera att det inte ingår diskning i köpt slutstädning. Om det ej är diskat vid bokad slutstädning efterdebiteras 300 kr. Om boendet lämnas ostädad debiteras 2000 kr i efterhand.
Tvättmöjligheter
Kontakta receptionen för bokning av tid.
Utcheckning
Utcheckning är senast kl.10.00 vid bokad slutstädning och senast kl.11.00 om du städar själv. Vid utcheckning lämnar du nyckeln i receptionen eller i vår expresslåda som sitter utanför receptionen. Glöm inte att före avresa gå igenom den checklista du fick vid ankomst.
Övrigt – regler
- Det antal gäster som har bokats för boendet är också det antal som bl a av säkerhetsskäl tillåts övernatta i boendet. Om det tillkommer gäster, vänligen meddela detta i receptionen.
- Oxgården är en familjeanläggning. Mellan klockan 22.00-07.00 ska alla gäster iaktta största hänsyn och tystnad gentemot övriga gäster.
- Husdjur är tillåtna endast i angivna boenden. Överträdelse med sanering som följd beivras med 5 000 – 10 000 kr. Alla djur måste vara kopplade på området.
- Vi kan inte garantera helt husdjursfria/allergisanerade boenden.
- Rökning är strikt förbjudet i alla boenden och lokaler. Överträdelse med sanering som följd beivras med 5 000 – 10 000 kr.
- Du som gäst är ansvarig och ersättningsskyldig för eventuella skador på fastighet eller inventarier som uppkommer under vistelsen. Vid borttappade nycklar som kräver låsbyte blir du också ersättningsskyldig.
Kontakta oss
Du når oss i receptionen på telefonnummer 0492-564 779
Andra viktiga telefonnummer: Sjukvårdsupplysningen 1177 SOS – Alarm 112
